Pages

19 October 2009

IKLAN POWER ROOT ALI CAFE

Kalo ada masa koi nengok tv ,kalo tidak koi membaca jek lah apa apa yang patut koi baca. Ket nya dalam masa koi nengok tv te ander lah iklan yang koi tak berkenan ngat!!

Bukannya apa ayat "saya pun nok jadi jutawan jugok" kata pakcik te!!! Pelakun pelakun dlm iklan te semuanya bangsa koi, org Melayu. Tiada Ah Seng tiada Muthusami Koruppiah.

Dalam ati koi berkata "Org Melayu ni digambarkan hanya kuat berangan angan nak jadi kaya hanya dgn cara mudoh" Kerana malas berkerja dan berusaha.
Berimajinasi atau perkataan mudoh difaham ' angan angan' tak menjadi kesalahan ket nya kena disertakan dengan berusaha dan berkerja keras untuk mencapai matlamat nak kaya dan banyak duit.....

Bukan hanya dengan cara beli jenama power root banyok banyok ah!!! ada peluang dapat duit banyok, yang kaya sape??? toke power root!! Mengkala dah gitu sama juga macam beli loteri, makin banyok dibeli makin besar peluang untuk menang!!!!!!!!

Kalo nak beli te beli je lah untuk keperluan harian kita tak ape nye bukan beli kerana nak menang wang berjuta. Mengkala menang itu dikira nasib..... ket nya sampai bila kita nak bergantung pada nasib????

Orang yang tukang buat iklan(bahasa mudoh orang kampung)te pun satu hal, fikirlah sikit sensitiviti orang Melayu. Kalo tak semua orang Melayu pun yang perasan akan hal tu , koi percaya masih ramai lagi orang Melayu di luar sana yang fikir sama macam koi pikir.

Yelah siapalah koi ni yang nak mengomen benda gitu, ket nya itu lah realiti. Apa yang koi ceritekan disini ianya lahir dari jauh nun disudut hati koi. Nak berkata lebih detail lagi tentang hal ni koi tak reti dah , tentunya ada orang yang lebih reti dan pandai diluar sana yang boleh menyambung komen koi berkenaan dgn iklan tersebut.......


73 9w2rby

5 comments:

Fadh Rahman said...

banyok amat iklan2 baik kat tv mahu pun radio yang memperbodohkan hak dan kuasa pembeli...tapi kita nie dah tabiat...barang mende pun klau iklan te best sgt, kite beli jugek

Firdaus Kerayong CW said...

betoi kate kak bi ni.. koi pun baru ni tepikir. terima kasih kakbi membuke kan minda koi

Maza said...

Itu lah.... sekarang ni, sokmo macam tu, bangsa lain tepuk tangan tengok kita ni tekejor kejor mende gini..

CekWa said...

memang betui tu kak bi...koi sokong amat kat aok....

mazru said...

saye pun nak jadi jutawan jugek!!