Pages

09 August 2010

QURANIC LAW of ATTRACTION?

Disini koi nak cerita sikit berkenaan dgn tajuk sebuah buku yang baru habis koi baca minggu lepas.
Buku bertajuk Quranic Law of Attraction yang ditulis oleh Rusdin S. Rauf yang koi baca ni adalah sebuah buku terjemahan.
Apa yang menarik sangat perhatian koi apa yang terkandung dalam buku ini ialah:

Pertama-Apa yang kita fikirkan hari ini menentukan apa yang akan terjadi pada masa hadapan. Jika kita mahukan masa hadapan yang cemerlang, kita perlu berfikir dan mencipta keinginan kearah kecemerlangan itu.


Persoalannya, apakah kayu ukur bagi memastikan kuasa tarikan yang kita hasilkan tidak merentasi sempadan nilai? Apakah kayu ukur bagi memastikan tenaga daripada kuasa minda kita kekal dalam kerangka agama?
Jawapan nya tentulah Quran , Melalui Quran, kuasa tarikan yang terhasil diselarikan dengan petunjuk Tuhan. Fikiran dan tindakan kita juga dibentuk sesuai dengan kehendak Tuhan.
Kesannya, terhasillah kuasa tarikan yang luar biasa. Namun, yang paling utama, kuasa tarikan itu menjamin kecemerlangan yang lebih holistik, kecemerlangan dunia dan akhirat.


Buku ini mengajar kita mengenai kuasa minda.BENDA YANG SAMA TERTARIK PADA SATU SAMA LAIN. ANDA PEROLEH APA YANG ANDA FIKIRKAN. PEMIKIRAN ANDA MENENTUKAN PENGALAMAN ANDA....

Begitulah inti pati Hukum Tarikan (Law of Attraction) yang kini dipopularkan oleh buku-buku The Secret karya Rhonda Byrne 2006 , The Law of Attraction karya Esther Hick 2006 dan Michael J. Loiser 2007 dan buku A Grateful Life: Living the Law of Attraction karya Beth dan Lee McCain 2007.

Begitulah sedikit petikan yang koi ceduk daripada buku tersebut...kepada rodong2 yang suka membaca benda yang berkaitan dengan minda eloklah beli buku ni dan membacanya. Koi pasti aokme akan teruja bila membacanya..Taklah tebal sangat cuma ada 146 mukasurat je!!!

Bagi anda yang dah baca buku The Secret oleh Rhonda Byrne tentu lebih mudah memahami perbezaan antara kandungan kedua - dua buah buku tersebut.

Selamat membaca.....



9w2rby 73.

2 comments:

CekWa said...

Salam kanda...mmg best buku ni dah dah amalkan pun n alhamdulillah ada berkatnya...amin!

SkreMpes! said...

Salam,
Ilmu tu penting. Info yg bagus