Pages

03 December 2009

BERAMBI DI LEBUH......

Berambi dilebuh te maknanya berhati hati dijalan raya. Perkataan itulah yang sokmo koi gunakan kepada anok anok suami sedara mara yang nok pegi mengkoner(kemana) je lah asalkan melalui jalan raya. Begitu jugalah jika koi berQSO dengan rakan ham yang sedang bermobil walau dimana saja mereka berada atau sedang bermobil mobilan dilebuh.

Tambahan pulok sekarang ni musim cuti sekoloh, jadi mok ayoh kebiasaannya akan membawa anok dan keluarga pergi bercuti atau makan angin. Jadi pastikan sentiasa berambi dilebuh demi kesejahteraan keluarga tercinta.

Kemalangan dilebuh yang paling banyok meragut nyawa rakyat Malaysia. Jika diri kita sentiasa beringat dan berwaspada insyaALLAH kemalangan boleh dielakkan disamping sentiasa berdoa kepada ALLAH untuk keselamatan kita semua.

Kepada rodong rodong koi seme nya , selalu ingat ye!! mengkala nok kone te , berambi lah dilebuh.






sampai jumpa lagi...
9w2rby 73

4 comments:

Maza said...

Perkataan 'berambi' ni, pernah digunakan oleh kamera video keluaran Panasonic. Rasanya dalam awal 90'an. Dia ada mekanisma anti-gegar pada lensanya. Model tu namanya Brambi.

Memang betul ada model ni dulu. Jadi kome sekeluarga time tu berteori yang sebenornya perkataan 'berambi' tu la yang deme ni gunakan.

Hehehehe....

mazru said...

sama lah kite berambi-rambi di leboh yak...

Fadh Rahman said...

embong, mok koi mase koi kecik2 dulu sokmo berpesan "jgn main tepi leboh".

maza dan mazru,

untuk pengetahuan aokme, penyakit chikukunya te berasal dari kerayong. cuba aok teka sape yg memberi nama itu dan siapa yg pakai nama itu? hehehe

Firdaus Kerayong CW said...

tu lah yang anda pesan ke kawan ni.. ya. kepada semua, sentiasalah berambi di lebuh yek? hmm